Klubb Gourmands syfte
Att mat- och dryckesintresserade ska kunna träffas och dela med sig av erfarenheter och upplevelser.
Vi delar med oss av recept och ger tips om goda drycker.
Vi ger omdömen på bra restaurang, hotell och spabesök.
Gourmand har aktiviteter som:
Temamiddagar på restaurang eller hos en medlem.
Matlagningskurser
Olika provningar med föreläsare såsom vin, öl, whisky, ost och choklad mm.
Eller "hemmaprovningar".
Aktiviteter grillfest, kräftskiva, julbord, after work, restaurangbesök mm.
Klubben erbjuder tillsammans med Flingsalt catering, catering för festligheter såsom företagsevent,
hemma hos middagar, födelsedagskalas och grill/ murikka fester.

Som medlem får Du förtur på aktiviteter & provningar & rabatterade priser.
Kontakta Chritian Thoresson på mail:
klubbgourmand@gmail.com
Det kostar 250:-/ år. Kontonummer kommer på svarsmail. Medlemskort skickas per post till er.

söndag 10 november 2013

Bästa pulled pork på länge.


I Fredags var Annie och jag ute på stan för att ta nått enkelt och vällagat att äta. Vårt första stopp var överfullt som väntat så det bar av mot Avenyn för att prova Miss Sophie som Annie hört gott om. När vi kom in i Lounge gamla lokaler blev jag glatt överraskad över den fräcka och varma inredningen. Den gav en mysig hemma hos känsla som jag föll för. En exklusiv känsla utan att känna sig utanför om man inte skulle vara speciellt uppklädd.
Det var naturligtvis fullt en och en halv timma framöver då vi inte bokat bord men slog oss ner i baren som så inbjudande ut. Efter en god drink och en bourbon, som omvände mig till att kunna lägga till ännu en spirituosa på min godislista, så var det plötsligt matdags. Det skulle dröja ytterligare lite för att sitta i matsalen men vi blev mer än gärna kvar i baren och fick ett par bekväma skinnstolar.
Det var mycket gott på menyn men jag var sugen på långkok så det blev en Triple pork sandwich: Porchetta, barbeque pulled pork, pulled pork dressing. Picklad gurka och lök, hembakt bröd, pommes och tryffelmajonnäs.
Jävligt gott! Mör Porchetta, mustig pulled pork, goda tillbehör och extra krispiga pommes. Ja, den bästa bistro/ pubmaten jag ätit på mycket länge.
Jonas i baren förser en med goda drycker med ett brinnande intresse. Låter en gärna prova på något nytt och berättar lite extra om det.
Vill man dansa eller döna på rejält senare så finns det tre våningar till om man följer trappan upp. En riktigt just uppvärmd terrass som även funkar så här års.
Hit kan jag absolut tänka mig att gå igen och prova något från Rotisseriet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar